Velkommen til Fjordager Grundejerforening og Vejlaug

Referat Generalforsamling 2023

Ordinær Generalforsamling for Fjordager Grundejerforening blev afholdt:

Søndag d. 11.Juni 2023 kl. 10.00 på Badehotel Søfryd

Referat:

Deltagere:

Nr. 12, 16, 14, 4, 8, 30, 13, 9, 27, 25 dvs. 10 husstande representeret.

Poul Kjeldgaard (nr. 12) var diregent. Poul bød velkommen.

2. Formandens beregning – se formandens beretning. Beretningen godkendt

Godkendelse af referat fra 2023. Referat godkendt

3. Fremlæggelse af årsregnskab til godkendelse. Regnskab godkendt

4. Fremlæggelse og drøftelse af foreningens virksomhed i det kommende år, samt godkendelse af budget – herunder fastsættelse af kontingent.

Budget godkendt

Kontingentet fastholdes på trods af øgede udgifter til Osvej Vest grundejerforening pga. opsparing til fremtidi afsaltering

5. Indkomne forslag til drøftelse og afstemning

1. Forslag fra nr. 4. Skriftlig tilkendegivelse hvorvidt man vil vil deltage i bestyrelsesarbejdet herunder som revisor. Da vi ønsker så lidt burakrati til som muligt, vil bestyrelsen forsøge at stamme op uden dette det altid gøres skriftligt – mundtlig tilkendegivelser er også OK.

6. Valg til bestyrelse

1. Valg af formand – Evan (nr. 13) ønsker ikke at genopstille. Bestyrelsen indstiller at den nuværende næstformand Erik Gustafson (nr. 9) vælges som formand. Dette blev vedtaget
    2. Valg af sekretær – Britt (nr. 27) genvalgt
    3. Valg af bestyrelsesmedlem – Ditte (nr. 30) genvalgt
    4. Valg af bestyrelsesmedlem i stedet for Evan. Pia (nr. 12) valgt
    5. Valg af suppleant i stedet for Pia (nr. 12). Poul Kjeldgaard (nr. 12) valgt
    6. Valg af 2 revisorer. Jens Peter Hansen (nr. 4) og Michael Rosenmejer (nr. 30) genvalgt.
    7. Valg af 1 revisorsuppleant. Rie Hegnsborg (nr. 16) genvalg.

7. Eventuelt

Der arbejdes på at finde en dato for vejfest. Pia (nr. 12), Ditte (Nr. 30), Leila (Nr. 15), Anja (Nr. 21) og Britt (Nr. 27) er med i udvalget. Hvis der er andre der vil deltage i at arrangere en hyggelig fest så meld endelig ind til en af os.

Formandens Beretning for Generalforsamling i Fjordager Grundejerforening 2022/2023

Velkomst

Inspireret af Grundejerforeningen Osvejen-Vest, så har vi valgt at holde vores generalforsamling her på Badehotel Søfryd.

Velkommen til jer alle og en speciel velkomst til jer nye beboere. Håber I er faldet godt til på vores rolige vej.

Som vi indledte generalforsamlingen med og som det også fremgår af indkaldelsen, så er vi bevidste om, at vi er pænt for sent på den i forhold til vedtægterne. Årsagen hertil er at vi sidste år overvejede at flytte generalforsamlingens afholdelse frem, så vi kunne afholde den i en af vore garager. Beslutningen herom er udsat at årsager som jeg skal vende tilbage til.

Bestyrelsens arbejde

Efter asfaltering af vores vej er der ikke det helt store at arbejde med. Derfor har vi kun holdt to bestyrelsesmøder. Det vi har mødtes om har mest været af planlægnings karakter. Bl.a. generalforsamlingen her. Desuden har vi vendt forespørgsler om ny garage og ny indkørsel, som begge har været ok.

Vejen

Nu er fokus på om vejen er asfalteret ok og om der er steder hvor der skal klages. Pt ingen steder. Der hvor det giver problemer er der hvor der er gravet til fiberkabler. Disse er desværre næsten alle lappet for dårligt. Gør her opmærksom på at der er den enkelte grundejers ansvar at det er i orden uanset hvem I har haf til at lave det.

Vi får ny skiltning på vejen i forbindelse med at Osvejen-Vest nu også har fået nyt asfalt. Ønsket er at få et ens præg hele vejen langs Osvej.

Vores største udfordring er igen i år grøfterne. Her ligger der store sten og der er hække der vokser helt ud på vejen. Der SKAL være ca 50 cm frit fra vejkanten og ind til hækken. Vi taler meget om sikkerhed på vejen specielt for de bløde trafikanter. Grøften er og skal være et sikkerhedssted som man kan hoppe ind på. Derfor SKAL dem som det drejer sig om – I ved det selv – sætte gang i at få forholdene bragt i orden. Det skylder vi jer som har orden i sagerne!

Grøfterne må gerne anlægges, så der er fald fra vejen og ind på jeres grund. Vi skal gerne have så meget vand som muligt til at synke inden det når Osvej.

Lønagerstien

Vi har gennem flere år drøftet en ny bom. Den gamle blev savet over i forbindelse med Bodils oversvømmelse. Vi er enige om at der skal en ny bom op. Det har vi sat i gang nu. Den kommer til at være lidt længere oppe, så der er bedre plads til at vende. Hovedformålet er selvfølgelig at ingen på cykel eller knallert kommer farende med fuld fart ud i svinget.

Endvidere har vi lige lavet en aftale med den samme alt-mulig- mand som Bakkeager. Vi får holdt vores areal for kr. 1.000 pr. gang – max fire gange om året. Det kommer nu til at se ordentlig ud. Han har lige været her første gang.

Osvejen-Vest

Også her holdt budgettet til at få gennemført asfalteringen. Der har efterfølgende været og er stadig et par udfordringer. Bl.a. med vandlunker. På den sidste generalforsamling blev de bl.a. enige om at få lavet eller genetableret vandledningen under vejen fra os og til en af grøfterne. Det går de i gang med her i løbet af sommeren.

Kontingentet blev forhøjet med 50 kr. til 150 kr. som var vurderingen at det var det der skulle til, så der var penge til næste gang vejen skal asfalteres.

Sneregnskabet ser fint ud og der var enighed om at fortsætte med nuværende ”snemand”.

Afslutning

Afslutningsvis vil jeg – trods den ringe arbejdsbyrde – takke bestyrelsen for et godt samarbejde. Ligeledes en stor tak til jer grundejere som er med til at gøre arbejdet let for os.

For mig bliver det så den sidste generalforsamling, som formand og medlem af bestyrelsen. Jeg har efter moden overvejelse og mange år, besluttet mig for at overlade roret til en anden. Det har sammenfattende været nogle rigtig spændende år. Alle med ro på bagsmækken. Det håber jeg må fortsætte og takker for samarbejdet. Jeg vil slutte af med at ønske grundejerforeningen al mulig held og lykke fremover.

Evan Lynnerup