Velkommen til Fjordager Grundejerforening og Vejlaug

Referat Generalforsamling 2024

Ordinær Generalforsamling for Fjordager Grundejerforening blev afholdt Søndag d. 14. April.2024 kl. 10.00 Fjordager nr. 12.

Deltagere: Nr. 4, 8, 7, 9, 12, 14, 27, 30, (Fuldmagt fra nr. 11)

1. Valg af dirigent. Claus (nr. 8) blev valgt.

2. Formandens beregning.

Bestyrelsen ved at indkaldelse ikke er udsendt rettidigt. Derfor ønsker bestyrelsen at ændre dato for frist til indkaldelse generalforsamling – se afstemning senere. Dette er første og sidste beretning fra formanden idet formanden har valgt at trække sig efter dette møde.

Vejen er nu asfalteret og derfor skal vi passe på den. Hvis man har fået gravet op ifm. etablering af fiber eller lignende er det beboerens eget ansvar at få dækket huller – tag fat i dem der udført arbejdet, hvis det ikke er udført tilfredsstillende. Michael (nr. 30) har lovet at tage fat i TDC gravning.

Lønagerstien: Bestyrelsen har valgt ikke at gå videre med etablering af bomme, men i stedet opsætte nogle blomsterkasser og refleksmarkering. Vi har desuden stoppet aftalen med firmaet der vedligeholdt stien – det udføres i stedet af ’frivillige’ fra Fjordager.

Tak for samarbejdet til bestyrelsen.

3. Fremlæggelse af årsregnskab til godkendelse. Regnskab er udarbejdet af Per (nr. 25) og revideret af Michael (nr. 30) og Jens Peter (nr. 4).

Michael (nr. 30) ønsker at undersøge hvad vi betaler for ift. snerydning. Pia (nr. 12) undersøger. Regnskabet blev godkendt.

4. Fremlæggelse og drøftelse af foreningens virksomhed i det kommende år, samt godkendelse af budget – herunder fastsættelse af kontingent.

Budget blev godkendt – kontingentet er uændret.

5. Indkomne forslag til drøftelse og afstemning.

5.1 Forslag fra bestyrelsen – ændring af Vedtægter frist for afholdelse af generalforsamling. Fristen ønskes ændres fra udgangen af Marts til udgangen af Maj, da det er vanskeligt at nå den nuværende frist. Desuden ønskes slettet at vi underskriver referat fra bestyrelsesmøder, da disse godkendes via. mail.

Idet der ikke er tilstrækkeligt antal deltagere til at godkende dette afventer dette punkt den ekstraordinær generalforsamling.

5.2 Forslag fra bestyrelsen – ændring af indkrævningssystem til mere automatisk opkrævnings system f.eks. PBS eller opkrævning via. Mobile pay.

Opkrævning via mobile pay er 0.99 % af opkrævet beløb – det svarer til 150 - 200 kr pr ejendom – incl. regnskabsprogram. Det skal undersøges om Nordea kan hjælpe med opkrævninger og hvad det koster.  Vi fortsætter med mail opkrævning i år. Bestyrelsen fortsætter med at undersøge hvilke muligheder og kommer med et konkret forslag til næste generalforsamling. Michael undersøger.

Der skal betales kontingent indenfor 30 dage efter generalforsamling d. 14.April 2024.

5.3Forslag fra bestyrelsen – Nedlæggelse af hjemmeside. Alternativt ønsker bestyrelsen hjælp til at vedligeholde denne.

Det blev bestluttet at bibeholde hjemmesiden og Britt (nr. 27) får hjælp fra Pia og Poul (nr. 12).

6. Valg til bestyrelse

- Valg af formand – Erik (nr. 9) ønsker ikke at genopstille. Bestyrelsen foreslår Poul (nr. 12) overtager formands posten. Poul (nr. 12) blev valgt.

- Valg af kasserer i stedet for Per (nr. 25). Per er trådt ud af bestyrelsen. Bestyrelsen foreslår Michael (nr. 30). Michael (nr. 30) blev valgt.

- Valg af sekretær – Britt (nr. 27) ønsker at genopstille. Britt (nr. 27) blev valgt.

- Valg af bestyrelsesmedlem – Ditte (nr. 30) ønske at genopstille. Ditte (nr. 30) blev valgt.

- Valg af suppleant i stedet for Poul (nr. 12). Claus (nr. 8) blev valgt

- Valg af 2 revisorer

Jens Peter Hansen (nr. 4) er villig til genvalg. Jens Peter (nr. 4) blev valgt

Erstatning for Michael Rosenmejer (nr. 30).Helle (nr. 7) blev valgt

- Valg af 1 revisorsuppleant i stedet for Rie (nr. 16). Birgit (nr. 9) blev valgt

7. Eventuelt

1. Der opfordres til at have synligt nr. på Postkasser så nødbehandlere kan finde vej når de bliver kaldt ud. Skrives også på hjemmesiden.
  2. Diskussion om fartdæmpende foranstaltninger. Der henstilles til at køre langsomt på vejen
  3. Der henstilles til at hække klippes så der er frit til at gå i rabatten. Bestyrelsen går en tur senere på året for at gennemgå asfalt på vejen.

Dagsorden ekstraordinær generalforsamling:

Forslag fra bestyrelsen – ændring af Vedtægter vedr. frist for afholdelse af generalforsamling. Fristen ønskes ændres fra udgangen af Marts til udgangen af Maj, da det er vanskeligt at nå den nuværende frist. Foreslaget blev vedtaget.

Desuden ønskes ændret at vi underskriver referat fra bestyrelsesmøder, da disse godkendes via. mail. Foreslaget blev vedtaget.

Disse ændringer skal rettes i vedtægterne på hjemmesiden.